  • Data: 2022-07-02 14:26:02
    Temat: Re: Prawo dobre tylko kierowcy niedobrzy :)
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jak już się silimy na hiperpoprawność, to nie zabija różnica prędkości a
    > określona wielkość deceleracji.

    Deceleracja to, najprościej rzecz ujmując, zwolnione bicie serca płodu.
    Po co używać słów niezrozumiałych. Jak już koniecznie, to gradient
    prędkości. Być może top i deceleracja, ale nie słyszałem, by ktoś to tak
    nazywał.

    > Są jeszcze domy, drzewa i inne podobne atrakcje o v=0.

    Ale autostrada ma takie różne "barierki", które teoretycznie maja za
    zadanie zmniejszyć prawdopodobieństwo, że walniesz w to prostopadle.

    > A dlaczego nie są równoupranionymi użytkownikami drogi?

    Ależ są. Tylko jako równouprawnieni powinni równoprawnie innych
    traktować po prostu. Jak nie musi blokować pojazdu, to nie powinien tego
    robić bez istotnego powodu. Jak ma równolegle ścieżkę rowerową, to nie
    powinien się plątać "pod kołami". Zamiennie kierujący powinni
    rowerzystom ułatwiać włączanie się do ruchu z tych ścieżek, jak dalej
    nią nie mogą jechać. A tak, to trwa taka wojenka na uprawnienia.

    > W sumie wystraczyłoby zrobić odrobinę szerszą drogę i nie jeździć
    > rowerami równolegle.

    Wystarczyłoby po prostu szersze, ale utwardzone asfaltem pobocze i nikt
    by - mam nadzieję - nie jeździł po jezdni celowo.

    --
    Robert Tomasik