    From: Jurek Wawro <j...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo do obywatelskiego nieposłuszeństwa
    Date: Fri, 25 Nov 2005 10:31:31 +0100

    Zbigniew B. napisał(a):

    > Czym mogę nie płacić ZUS-u na zasadzie "obywatelskiego nieposłuszeństwa"?
    >
    > Powód: zmuszanie mnie do niekorzystnego rozporządzenia moją własnością jest
    > - o ile mi wiadomo - ścigane z urzędu...

    Oczywiście, że możesz nie płacić - ale to nie znaczy, że masz do tego
    prawo (głupota Krzemienia polega właśnie na tym, że tego nie rozróżnia).
    ZUS naśle Ci komornika, który zlicytuje Ci np. telewizor.
    Gdyby taka akcja (nie płacenia) przybrała powszechny charakter -
    to zapewne władza musiałaby zrobić coś więcej, niż sięgać po aparat
    represji.

    Jurek