    From: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo cywilne - jeszcze raz
    Date: Wed, 13 Nov 2002 17:35:24 +0000 (UTC)

    Witam!

    > Beata <b...@p...onet.pl> napisał(a):
    >
    > Cokolwiek napiszesz sędzia orzeknie na rzecz tej strony która go przekona do
    > swojego zdania. Nie nauczysz sie argumentacji wydając jedynie wyroki, nie
    > nauczysz się wyrokować nie znając zasad argumentacji. Dyskusja nad tym
    > kazusem ma wymiar czysto naukowy - mozemy się czegoś nauczyć albo nie.
    > Wolisz jak ktoś poda Ci rozwiązanie - wydaje mi się że większą przyjemność
    > sprawia dojście do niego samemu. A nawet jak błądzimy sztuką jest obrona
    > swojego stanowiska bez zasłaniania się czyimś zdaniem.

    To nie jest akademicki przypadek, tylko problem kupującego, który został
    wystawiony do wiatru. Za tym przypadkiem stoją żywi, konkretni ludzie, którym
    należy powiedzieć, jak prawo ocenia ich przypadek, a nie prowadzić coś, co
    reszta społeczeństwa nazywa "akademickim gadaniem", i termin ten nie jest
    raczej zabarwione pozytywnie.

    Ja nie wydałem wyroku, lecz zająłem pewne stanowisko i uznałem, że trudno
    raczej dyskutować z osobami, które mają stanowisko przeciwne, gdyż kwestia ta
    dotyczy pewnych poglądów. Z toczącej się dyskusji wywnioskowałem, że osoby,
    które zajęły dane stanowisko (w tym i ja) nie zmienią go pod wpływem
    argumentów drugiej strony.
    Na prawdę, przynajmniej ja mam o wiele ciekawsze zajęcia niż pisanie
    kolejnych postów, na temat dlaczego uważam, że strony zawarły umowę
    przedwstępną. Agrumenty już przedstawiłem i albo do koś trafiają albo nie.
    Nic więcej na to nie poradzę.

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys