  • Data: 2002-11-13 17:46:58
    Temat: Re: Prawo cywilne - jeszcze raz
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    > Raldek <r...@p...pl> napisał(a):
    >
    > Co do tego, że wystarczy podanie terminu jako "niezwłocznie" - nie zgadzam
    > się. Przeczytaj zacytowane wyżej chyba przez Michała orzeczenie sądu
    > apelacyjnego z Lublina, że podanie terminu jako "niezwłocznie" to za mało.
    > Musi być podany konkretny termin, nawet "na wiosnę", "po żniwach" itp, ale
    > musi on być konretny. Czyli umowa przedwstępna z tej przyczyny braku
    > terminu odpada.

    Lojalnie uprzedzałem, że mogę być atakowany z pozycji "doktrynerskiej" (bez
    pejoratywnego zabarwienia). Jednakże chciałbym, aby mi ktoś wytłumaczył, o
    jaki konkretny termin chodzi przy zstrzeżeniu, że umowa zostanie zawarta "po
    żniwach". Moim zdaniem oznacza to dzień pierwszy, ale brak dnia ostatniego.
    Ja tu widzę pewną analogię do zastrzeżenia że umowa zostanie zawarta "za dwa
    tygodnie". W obu przypadkach chodzi o zawarcie umowy niezwłocznie po upływie
    terminu. jeśli więc Sn dopuścił takie zastrzeżenie, to tym bardziej powinno
    się dopuścić zastrzeżenie "za dwa tygodnie". łatwiej określić datę "za dwa
    tygodnie" niż koniec żniw.

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys