    From: "Maluch" <n...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Prawidłowy skręt w prawo
    Date: Tue, 14 Oct 2008 14:07:40 +0200

    Użytkownik "przypadek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:gd20v8$3tr$1@inews.gazeta.pl...

    > Ja zachowuję szczególną ostrożność, nawet się zatrzymuję. Który przepis
    > nakazuje mi rezygnację z manewru?

    Nie zawsze PoRD nakazuje zachowania szczególnej ostrozności. Przy zmianie
    pasa i owszem art 22. A szczególna ostr. opisana jest w art 2.
    Możesz zostać ukarany np. z art. 90 kw.
    Tak nawiasem mówiąc nie wiem nad czym jest ta dyskusja. Znaki pionowe dużo
    wcześniej powinny pokazywać z jakiego pasa i gdzie można jechać, aby
    kierujący miał czas na zajęcie odpowiedniego. Jak przespał znaki, to jeżeli
    nie ma możliwości wykonania danego manewru bez utrudniania ruchu, to go nie
    wykonuje. Dotyczy to wszelakich manewrów. Mało, że zrobił się bardak /korek/
    na prawym pasie, to kierujący środkowym tworzy jeszcze większy syf.
    --
    Maluch