    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawidłowy skręt w prawo
    Date: Tue, 14 Oct 2008 12:31:52 +0200

    przypadek pisze:

    > Jazda na suwak jest na razie pomysłem, ale póki co nic takiego nie ma
    > i osoba z prawego pasa nie ma obowiązku cię wpuścić. (Jak będzie miała
    > czas i ochotę wyklepać sobie przód, to może cię wpuścić i utrzymywać
    > później, że się wpieprzyłeś - udowodnij że tak nie było). Tak więc
    > proponowany suwak w tym wypadku (nie byłby zresztą "czystym" suwakiem,
    > bo niektórzy jadą na wprost), gdyby wszyscy się stosowali do przepisów
    > i nikt nikogo nie wpuszczał doprowadziłby do zablokowania
    > skrzyżowania.

    Zwróćcie uwagę, że w opisanej sytuacji jazda na suwak nie ma
    uzasadnienia - niczego nie usprawnia - bo kolejka aut na prawym pasie
    (do skrętu w prawo) zatrzymuje się kiedy ma czerwone światło i nie ma
    gdzie wpuścić tych z lewej (z pasa do jazdy prosto). A ci z lewej
    blokują pas dla jadących prosto.

    Ja często obserwuje taka sytuację na drodze gdzie dwa pasy rozjeżdżają
    się w prawo i w lewo (prosto nie ma przejazdu).
    I tak sie składa, że jakieś 50m na prawo za skrzyżowaniem jest przejazd
    kolejowy - stąd częste korki.
    Cwaniaki omijający kolejkę aut do skrętu w prawo blokują skręcających w
    lewo kiedy przejazd jest zamknięty, bo nie maja gdzie się wcisnąć skoro
    stojący na prawym pasie czekają na otwarcie przejazdu.

    Jazda na suwak to nie jakiś fetysz, trzeba wiedzieć kiedy ma sens a
    kiedy służy usprawiedliwianiu zwykłego chamstwa "bo mój czas ważniejszy
    niż frajerów w korku".

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl