    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawdopodobieństwo rozboju
    Date: Mon, 1 Feb 2021 12:16:52 +0100

    dyskusyjnych:601555d6$0$507$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 30.01.2021 o 09:12, Monika Głowacka pisze:

    >Przede wszystkim rozboje trafiają się coraz rzadziej. Za rozbój w
    >wyniku
    >którego zyskasz kilka złotych możesz dostać bezwarunkową karę
    >pozbawienia wolności. Za wyłudzenie kredytu na kilkaset tysięcy
    >raczej
    >dostaniesz coś w zawiasach.

    A za wziecie chwilowki i nie splacanie ?

> [...]

    >mienia.
    >No i teraz różnie z tymi kwalifikacjami bywa. Usiłowanie rozboju może
    >zostać zakwalifikowane, jako pobicie. Żądanie wydania zegarka, jako
    >groźby karalne. Nieudolne usiłowanie rozboju, gdy ofiara nic nie ma,
    >już może być różną kalifikacją. Wiele zależy od licznych niuansów,
    >tego
    >co mówi ofiara, tego co da się udowodnić itd. Jak podejdę do kobiety
    >nożem, to pewnie mi odda swoją torebkę. Jak znajdą sprawcę, to może
    >się
    >zaprzeć tego noża i z braku dowodów może to na zmuszanie do

    Zmuszenie ?
    Ja tylko pytalem czy pani nie zechce mi dac paru zlotych, a pani mi
    dala cala torebke :-)

    >Co to znaczy "wcześniej upatrzona ofiara"? Pytam poważnie. Czy chodzi
    >to, że jest ona obserwowana, analizowana? Ale tu lepiej włamanie lub
    >kradzież zrobić, bo po co ryzykować obecność ofiary? Czy powiedzmy za
    >wcześniejsze upatrzenie bierzemy, że sprawca stoi przy bankomacie i
    >ma
    >zamiar napaść na osobę, która większą gotówkę pobierze licząc na to,
    >że
    >wcześniej, czy później taka osoba się trafi?

    >Madry napastnik raczej bieże pod uwagę takie rzeczy.

    Probowac napasc na chlopa 2m i 120kg ... samobojca, chyba, ze sam
    wiekszy :-)

    Poza tym cos mi sie widzi, ze czesc tych rozbojow jest "spontaniczna".
    Przypadkiem pokloci sie dwoch czy wiecej na ulicy, a jak zniknie
    portfel czy telefon, to policja juz wie, ze to rozboj byl.

    Co moze podnosic ilosc rozbojow na mezczyznach w statystykach.

    Z drugiej strony - napad na wlasciciela kantoru po pracy - to sie
    chyba dosc czesto zdarzalo, ale tu juz nie o pare zl chodzi ...

    J.