    From: asik <a...@w...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawa autorskie, minimalne stawki, wyrok, apelacja.
    Date: Fri, 1 Feb 2008 21:44:14 +0000 (UTC)
    Sender: Rafal Szmigiel <a...@w...net.pl>

    Olgierd <n...@r...org> wrote:
    > To wszystko jest słuszna racja.
    > Jednak decydując się na wniesienie powództwa o odszkodowanie trzeba mieć
    > na uwadze całość przepisów, zarówno o tym jak sąd będzie liczył jego
    > wysokość, jak i o tym co się stanie, jeśli sprawę przegrasz lub wygrasz w
    > części tylko.

    No wlasnie nie bardzo wiadomo w jaki sposob sad wyliczyl, ze
    przysluguje mi wynagrodzenie w wysokosci 20% stawek minimalnych ZPAF. Przepis
    odnosnie wlasciwego wynagrodzenia jak i jego interpretacja przez SN
    zdaje sie miec bezposrednie i ladne przelozenie na artykuly typu filmy
    DVD, plyty audio, oprogramowanie, czyli cos co jest powszechnie w
    obrocie i czego ceny sa znane. Ceny zdjec sa rozne, zaleza od wielu
    czynnikow, a podstawowym wg mnie jest to, za ile ktos zdjecie chce
    sprzedac. Tak samo jak sprzedajacy inne towary sami ustalaja ich cene.
    Poteoretyzujmy... ;)

    Wydawca programu Ksiegowa 1.0 oferuje go po cenie 650pln. Ktos
    kradnie ten program, lamiac prawa majatkowe wydawcy. Pytanie brzmi... jesli
    wydawca do tej pory nie sprzedal programu, to czy sad ma prawo
    stwierdzic, ze za taki program nalezy sie nie 650, a 130pln? Czy to nie
    jest dzialanie na szkode ofiary, a z korzyscia na rzecz osoby lamiacej
    prawo?

    Pozdrawiam.

    PS: Dzieki za konstruktywna dyskusje :)

    --