    From: "Photo M" <p...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawa autorskie a prawa do wizerunku
    Date: Mon, 29 Oct 2007 15:33:33 +0100

    Użytkownik "argothiel" napisał w wiadomości
    > 1. Czy takie zdjęcie jest dziełem twórczym i jako takie podlega ochronie
    > praw autorskich?

    Zależy od konkretnego przypadku.

    >Co w sytuacji,
    > gdy całkowite usunięcie nie jest już możliwe (np. wskutek wysłania
    > zdjęcia na grupy dyskusyjne)?

    Ciekawe pytanie, też chętnie się dowiem.

    > 4. Czy osoba fotografowana ma jakieś prawa do tego zdjęcia? Czy może je
    > dowolnie rozpowszechniać, jeśli zachowa informacje o autorze?

    Jeśli zawarłeś z nią umowę - wg. warunków umowy. Jeśli nie to nie ma do tego
    zdjęcia żadnych praw.

    > 6. Czy w sytuacji, gdy ja umieszczę zdjęcie w Internecie bez zgody
    > fotografowanej osoby, a ona rozpowszechni to zdjęcie bez mojej zgody -
    > oboje naruszyliśmy prawo?

    Jeśli nie było żadnych umów zapewne oboje naruszyliście prawo (chyba, że
    była to osoba publiczna powszechnie znana itp. itd., ale zakładam, że tak
    nie jest).

    Pozdawiam
    Photo M.