  • Data: 2002-12-24 11:24:17
    Temat: Re: Prawa autorskie
    Od: "B.RItterman" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości
    news:3E079E25.3F16B45C@elita.pl...

    > Art. 25. 1. Wolno rozpowszechniać w celach informacyjnych w
    > prasie, radiu i telewizji:
    > 2) krótkie wyciągi ze sprawozdań i artykułów o których mowa w pkt 1 lit.
    a) i b),
> [...]
    >
    > Art. 26. Wolno w sprawozdaniach o aktualnych wydarzeniach
    > przytaczać fragmenty utworów udostępnianych podczas tych
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > wydarzeń, jednakże w granicach uzasadnionych celem informacji.
    >
    > Art. 29. 1. Wolno przytaczać w utworach stanowiących
    > samoistną całość urywki rozpowszechnionych utworów lub
    > ********
    > drobne utwory w całości, w zakresie uzasadnionym wyjaśnianiem,
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > analizą krytyczną, nauczaniem lub prawami gatunku twórczości.
    >

    > Reasumując - sam sobie najpierw sprawdź, a potem idź i nie
    ahhahaha

    Masz przed oczami tekst przepisu i robisz błedną wykałdnie.
    1. Art. 25 i 26 to nie jest prawo cytatu. W pierwszym poscie pisales o
    prawie cyctau.
    To sa kolejne przepisy dotyczace dozwolonego użytku publicznego. W ramach
    tego dozwolonego - prawo cytatu, licencje ustawową dla prasy i inne bajery.
    Napisaleś, w poprzednij wiadomości "Zależy jak duży jest to cytat". I to
    jest kompletna bzdura. Wielkosc cytatu nie ma znaczenia. np. obraz bitwa
    pod grunwaldem jest dosc sporych rozmiarów (przez krotka chwile w celach
    nauczania wyobrazmy sobie,że obraz ten podlega ochronie autorskoprawnej - co
    jest twierdzeneim nieprawdziwym) . Jezeli zamieszczam go w podreczniku w
    celach analizy krytycznej to moge zamiescic cała fotke obrazu. Wiec
    cytowalem całe dzieło. :) nie musze ograniczac się do 1/2, 1/10 itp.

    Z tekstem jest identycznie wielkośc cytatu nie ma znaczenia. Pozatym
    ostatnia nowelizacja uchyla przepis w zakresie "praw gatunku twórczości".
    Liczy sie cel cytatu ( nauczanei, krytyka) Jezeli w innych celu zamiescisz
    choćby bardzo niewilką część utworu to naruszasz prawo autorskie.
    Natomiast przepis nalezy czytac z art. 35 pr. aut. A zatem najpierw cel
    cytatu, potem art. 35 pr. aut ( i tu ewentualnei mozemy odoływac sie do
    dlugosci cytatu, dopiero na gruncie tego przepisu) a potem jeszcze ocena z
    art. 5 kc.
    Oczywiscie w danym wypadku moga znalezc zastosowanie inne prepisy np. art.
    25, alt to nie jest prawo cytatu....
    Wiec radziłbym zaglebic sie troszke w materie prawa autorskiego a potem
    pisac posty.
    W przeciwnym wypadku moja teza o marnosci pozostaje w mocy.
    Choć licze,ze kiedyś to sei zmieni :)))) czego i Uzytkowniką Grupy w
    nadchodzącym roku życze
    Pozdrawiam
    RT
    grey 27 @wp.pl