  • Data: 2012-03-07 13:36:11
    Temat: Re: Pracownik kierowca - kradzież paliwa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 7 Mar 2012, wromek wrote:

    > Witam Szanowne Grono,
    > czy mogę wysłać wezwanie do zapłaty za skradzione paliwo byłemu pracownikowi
    > na podstawie tego, że przyznał się do tego komuś tam?
    [...]
    > chciałbym sobie do szuflady wrzucić NZ i wyciągnąc za np. 3 lata.

    Czekaj, bo Ty stawiasz dwa zupełnie *różne* pytania.
    Jedno o to, czy możesz wyciagać cywilne roszczenie.
    A drugie o to, czy na podstawie mgliscie opisanych podstaw możesz
    wygrać proces - bo niby jak chcesz uzyskać nakaz?

    Uzyskanie oswiadczenia że *uznaje* to roszczenie ewentualnie
    wsparcie go wekslem z przyszłym terminem, to byłaby inna
    rozmowa.
    IMVHO: "uznajesz że wisisz mi kasę za paliwo, czy ja mam uznać
    że to była kradzież" jeszcze granic grozby karalnej nie
    przekracza.

    pzdr, Gotfryd