    From: "GrzegorzG" <grzegorzeg1@_usunto_tlen.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pracodawca nie może czytać e-maili pracownika
    Date: Sat, 7 Apr 2007 09:27:20 +0200

    "januszek" <j...@p...irc.pl> wrote in message
    news:slrnf1e938.ot1.januszek@lexx.eu.org...

    > Hmmm... Czy Ty aby czytasz ten watek od poczatku bo w uzasadnieniu
    > wyroku o ktorym tu dyskutujemy bylo napisane, ze te sprawy nie byly
    > uregulowane ani prawnie ani formalnie.

    Czytam, ale jak zawsze dyskusja zmienila tor. W pierwszym poscie nie ma
    sprecyzowane co to jest "prywatna rozmowa telefoniczna" i "prywatny email".

    Stanelo na tym, czy jesli pracodawca daje Ci telefon SLUZBOWY to czy masz
    prawo rozmwiac za jego pomocą o sprawach prywatnych.
    Nie wiadomo, czy w orzeczeniu chodzi o takie rozmowy, czy np. o rozmowy
    prywatne przez telefon prywatny.

    Wg mnie rozmowa prywatna przez telefon sluzbowy w godzinach pracy, to tak
    jak nieuzasadnione wyjscie z pracy na 3 godzinny obiadek.

    Zgadzam sie, ze jesli jest pilna rozmowa prywatna na linii prywatnej
    pracownika, to pracodawca nie ma prawa tego sluchac/czytac maili.
    Problem pojawia sie, jesli polowa wyslanej przez pracownika korespondencji w
    ciagu dnia jest prywatna. Wtedy sie zaczyna psioczenie na pracodawce.. ech..