eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPozew o 670_000 PLN za powikłanie po sczepieniu przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B oraz błonicy, tężcowi i krztuścowi › Re: Pozew o 670_000 PLN za powikłanie po sczepieniu przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B oraz błonicy, tężcowi i krztuścowi
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.polityka,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pozew o 670_000 PLN za powikłanie po sczepieniu przeciw wirusowemu
    zapaleniu wątroby typu B oraz błonicy, tężcowi i krztuścowi
    Date: Wed, 26 Aug 2015 10:30:00 +0200

    W dniu 25.08.2015 o 16:26, Shrek pisze:

    > Jest tylko jedno małe ale. Zakładasz, że klimat jest w naturalny sposób
    > wyważony

    Raczej: bezwładny.

    > i każde nawet niewielkie odchylenie "nienaturalnne" tą
    > równowagę bezpowrotnie niszczy. Nie - jeśli by tak było, to znaczy, że

    Nie bezpowrotnie. Problem jest dwojaki: gwałtowne zmiany spowodowane
    przez ludzi oraz nowy, mniej korzystny poziom równowagi.

    > klimat jest niestabilny i się rozbiega przy najmniejszej "dotknięciu".
    > Tak nie jest, bo dawno by się już rozbiegł, bo "dotknięć" mniej lub
    > bardziej naturalnych bylo mnóstwo. Za każdym razem wracał do równowagi
    > (co najwyżej punkt równowagi był nieco przesunięty). I tak będzie tym

    Ano właśnie.

    > razem. Jakąś równowagę osiągniemy. Możemy ją co najwyżej przesunąć. O
    > ile - ono z grubsza o tyle jaki jest nasz udział w stosunku do emisji
    > "naturalnych". Czyli bardzo niewiele. Magia sprężenia zwrotnego

    Nie chwytasz sedna. Zmiany naturalne, o ile nie są spowodowane gwałtowną
    katastrofą, są dość powolne.

    My powodujemy stosunkowo gwałtowną zmianę. To pierwszy problem.

    Drugim problemem jest nie to, że zagrożone są misie polarne czy jakieś
    rzadkie motyle, tylko nasza cywilizacja, która jest cholernie wrażliwa
    na nawet dość drobne zmiany.

    Ekosystem się dostosuje do zmian - może parę gatunków wyginie, parę
    nowych powstanie. Ale dla ludzkości nawet krótkotrwała (kilkadziesiąt
    lat) i względnie lokalna "awaria" dostaw żywności do rejonu aktualnie
    niemającego z tym problemów spowoduje nieproporcjonalnie wielką katastrofę.

    > (ujemnego, którego zwolennicy globcia starają się nie zaważać - w
    > zasadzie żadnego sprzężenia ujemnego w ich modelach nie ma, co oznacza,
    > że modele są do d4, bez dalszej analizy - są z założenia niestabilne, a
    > prakrtyka pokazuje, że klimat z założenia jest układem stabilnym).

    Cóż, klimat Marsa i Wenus też są stabilne ;->

    > Znów to samo - jakby tak było, to większość biznesów by poupadała w
    > wyniku pierwszego lepszego kryzysu. A nie upadają. Patrz wyżej.

    Primo: pisałem o MALUTKIEJ MARŻY. Firmy mają z reguły dość duże marże.

    Secundo: nie upadają? no popatrz...
    Znaczy się ta fala plajt i ratowania z pieniędzy podatników różnych
    biznesów to było tylko takie... złudzenie?

    > Nie przeczę, że klimat się ociepla, uważam tylko, że antropogeniczny
    > proces tego zjawiska nie jest przesądzony, a wiara w modele, które
    > sprawdzają się w okresie dwóch stuleci, i są bardzo wątpliwe jako całość
    > jest oznaką naszej pychy jako gatunku ludzkiego;) IMHO założenie, że
    > wiemy o klimacie wszystko, a niedostrzegamy żadnych ujemnych sporzężeń
    > świadczy o naszym małym rozumku. Takie sprzężenia muszą być, bo inaczej
    > skończyli byśmy jako kula lub Wenus.

    Wenus ma 2x wyższą stałą słoneczną i brak pola magnetycznego.

    I zgadzam się, że o klimacie nie wiemy wszystkiego... niemniej jednak
    (1) przesłanki względem antropogenicznych zmian klimatycznych są bardzo
    mocne, a poza tym (2) skoro nie znasz dokładnie mechanizmu to może
    jednak lepiej byłoby starać się jak najmniej nań wpływać na oślep czy
    wręcz losowo?

    "Nie wiem, jak to działa, więc nic złego się nie stanie jak wrzucę tam
    swoje śmieci", tak?

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić