    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Powiadomienie o przesluchaniu: ile dni przed?
    Date: Thu, 9 Jun 2005 01:01:02 +0200

    Użytkownik "Sylwia" <s...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:d87qtu$o78$1@inews.gazeta.pl...

    > No tak. Kiedyś miałam taką sytuację: przyszło awizo, nie odebrałam go
    od razu
    > (mam 14 dni na odbiór tego awizo), a po bodaj 5 dniach dzwoni
    prokurator, że
    > ja utrudniam śledztwo, bo miała być konfrontacja, wszystkie osoby sie
    > stawily, tylko nie ja.

    Nie da się. Z praktyki, to cieżko jest policjantowi przewidzieć, co
    bedzie robił za te 3 tygodnie. Taka specyfika pracy. Poza tym policjant
    w odróżnieniu od sądu nei wie tak naprawdę, co mu świadkowie powiedzą.
    jakby chciał raz na meisiac świadka słuchać, który mu załóżmy pdoa
    następnego i dalej, to by śledztwa trwały latami.

    > Czy w związku z tym policjant nie powinien odpowiednio wczesniej
    wysylac
    > wezwania (np. 3 tygoodnie przed terminem, aby miał pewność, że odbiorę
    > wezwanie z poczty)? Czy powinien organizowac konfrontację bez
    potwierdzenia,
    > że ja wiem o tej konfrontacji?

    Różnie z tym bywa. Czasem terminy sie uznagnia telefonicznie. Ale ludzie
    wówczas nie przychodzą, a policjant nie ma żadnego potwierdzenia, że
    uzgadniał termin. Co do zasady wezwania wysyła sie z regułu z takim
    wyliczeniem, by dotarły do adresata tak z tydzień wczesniej, pod
    warunkie, że je odbierze.

    > Jestem nieco oburzona sformułowaniem, że "ja utrudniam" - jak mogę się
    > poskrazyć na policjanta, który wysłał mi za późno wezwania?

    Masz prawo być oburzona, ale nic na to nie poradzisz.