    From: Jacek_P <L...@c...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Potrącenie za wypłate wypłaty
    Date: Sat, 2 Aug 2008 13:19:18 +0000 (UTC)

    Tristan <n...@s...pl> napisal:
    > No więc jaki ustrój proponujesz?
    > Jaki jest ,,racjonalny''?

    Nie wiem. Nie ma chyba madrego, ktory mialby czelnosc powiedziec,
    ze wie, jaki jest ustroj doskonaly. Mozna tylko szukac. Ja wiem,
    co chcialbym w takim ustroju widziec, nie wiem, jaka trajektoria
    mozna to osiagnac.

    > No i z tym się zgadzam. Czy ja mówię, żeby dawać bumelantom?

    Tak. Odpowiadasz takze za skutki swoich dzialan, a nie tylko
    za intencje. Skutkiem rozdawnictwa sa hordy zdrowych pasozytow
    siedzacych na rentach.

    > Toż właśnie za PRL bumelantyzm i nieróbstwo było tępione

    Tylko werbalnie. Mam ci przypomniec 'czy sie stoi, czy sie lezy...'.

    > i każdy musiał pracować.

    Musial chodzic do pracy. Pracowac juz niekoniecznie musial.

    > Może i niektórzy tylko się po PGRach opierdalali,
    > ale przynajmniej do roboty chodzili, a teraz siedzą
    > na placu i piją za moje.

    Tu sie zgodze, ze likwidacja PGR-ow byla pochopna. Taniej
    byloby je utrzymywac jako swoiste osrodki resocjalizacyjne
    niz dawac jakies przezyciowe dotacje i zasilki.

    > Ja popieram socjalizm, nie marnotrawizm, już pisałem.

    Ty popierasz wszystko, co wynika z twoich przekonan.
    To nie sa wylacznie rzeczy piekne, jak sie tobie wydaje.

    > Wszystko przez żydów, cyklistów i rolników? Akurat rolnicy niewiele
    > korzystają z usług NFZ.

    Taak? To ile rolnik placi na NFZ, a ile ja. Bo z mojego rocznego
    PIT-a wynika, ze sredniomiesiecznie panstwo zdziera ze mnie
    500 zl na NFZ. A rolnik ile placi?

    > I chwała im za to, bo dzięki temu można jako tako żyć bez bycia przestępcą.

    Swietnie. Niech sobie egzystuja, ale stallmanowcy chca caly swiat
    uszczesliwiac na swoja modle.

    > A kto mówi o pracy za darmo?
    > Pismo mówi ,,wart jest robotnik swojej strawy''.

    A czy Pismo nie mowi: 'kto nie pracuje, ten niech nie je'?

    > Ale jaka nędza? Czy w Szwecji jest nędza?

    W Szwecji jest totalitarny zamordyzm i calkowita urawnilowka.
    I ten szczesliwy wzorzec teraz zaczyna im sie sypac ekonomicznie,
    bo nieomal wszyscy bardziej rozgarnieci wywiali z tego 'raju',
    a z calego swiata zwalila im sie zadna darmowego utrzymania holota.
    I slusznie im sie kara od losu nalezy ;) Ta nawiedzona Szwedka
    ze srodkowego Kongo, co teraz robi za ministra od dyskryminacji
    to dopiero pierwsza plaga, ktora na nich spada.

    > Nie myl socjalizmu z PRL, bo w PRL wysysał dobra Wielki Brat.
    > A i tak nędzy nie było.

    Jezeli tak twierdzisz, to bezblednie wylazi z ciebie stworzenie
    wielkomiejskie, ktore za PRL-u niewiele poza tym wielkim miastem
    widzialo. A ja nedze peerelowska widzialem, na wsi i w malych
    miastach.

    > Za to teraz w niektórych środowiskach jest.

    Zawsze byla. Patologia spoleczna tez byla zawsze.

    > Bo właśnie socjalizm polega na tym, żeby nie pozwolić
    > jednostkom na sranie kasą obok nędzy reszty.

    I konczy sie zawsze tym, ze kasy nie ma juz nikt.
    I jest pelnia szczescia - rownosc w nedzy. Socjalizm.
    Wzorcowe rozwiazanie: Kuba, Korea Pln. Egzystowali
    dopoty, dopoki ich ZSRR utrzymywalo jako straszak
    wojskowy.

    > Nie ma ekstremalnie bogatych, ale i nie ma nędzy właśnie.

    Pierwszych nie bylo, nieomal cale spoleczenstwo klasyfikowalo
    sie w tej drugiej grupie. Jedynie podstawowej zywnosci
    bylo pod dostatkiem. Poza tym juz nic.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek