  • Data: 2019-11-16 11:59:42
    Temat: Re: Postrzelenie przez policję
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:
    > On 2019-11-16, Shrek <...@w...pl> wrote:
    >> https://wiadomosci.wp.pl/konin-policjant-zastrzelil-
    21-latka-sprawa-zajmie-sie-adam-bodnar-6446504148530
    817a

    > Chyba w Wyborczej czytałem, że w tle sprawy są nozyczki. Według policji
    > niebezpieczna broń, według wypowiadających się okolicznych mieszkańców,
    > typowe biurowe z okrągłą końcówką, które ponoć widzieli przy trupie.

    W linii obrony zapewne będzie że niezwykle krótkim czasie jaki miał
    policjant zaszła wystarczająco usprawiedliwiona okolicznościami błędna
    identyfikacja stopnia zagrożenia.

    Dla ustalenia uwagi: przynajmniej na tej grupie powinniśmy niezwykle
    staranne rozdzielać "nadaje się na (solidną) sprawę karną przed sądem" od
    "sprawca zejścia nadaje się do pracy w policji i chodzenia z naładowaną
    bronią po ulicach". Standardy uzasadnienia w obu kwestiach powinny być
    _bardzo_ różne. W sprawie karnej powinna rządzić zasada domniemania
    niewinności sprawcy/policjanta. W sprawie przydatności do pracy w
    policji i chodzenia z naładowaną bronią po ulicach znaczące
    nierozstrzygalne wątpliwości mogą (*i IMHO powinny być*) rozstrzygane na
    niekorzyść sprawcy/policjanta. "Nieprzydatność" nie musi koniecznie
    oznaczać zwolnienia w trybie dyscyplinarnym.

    --
    A. Filip