  • Data: 2005-10-28 22:13:55
    Temat: Re: Portal na GPLu
    Od: Miernik <m...@f...org> szukaj wiadomości tego autora

    Przedstrunowiec jelitodyszny <p...@t...pl> wrote:
    > Witam
    > Mam pewien problem: istnieje darmowy system portalowy na licencji GPL.
    > Istnieje również strona oparta na nim (czyli system bazowy na GPLu +
    > przeróbki które wprowadził autor).
    >
    > 1) Produkt bazujący na portalu licencjonowanym GPLem również musi być
    > GPLowany.
    > 2) Autor ma obowiązek udostępnić źródła.
    >
    > Czy obydwie te tezy są prawidłowe? (piszę dlatego żeby się upewnić,
    > gdyż autor strony bazującej na gplowych źródłach zarzeka się że nie ma
    > obowiązku ujawniać źródeł).

    Nie, zgodnie z aktualnie najnowszą wersją licencji GPL, Version 2, z
    czerwca 1991, nie ma obowiązku udostępnienia źródeł takiego "systemu
    portalowego", ani źródeł swoich modyfikacji ani swojej treści.

    Jest obowiązek udostąpniania źródeł swoich modyfikacji wyłącznie tym
    którym udostępniono ich kod binarny.

    Natomiast są plany wprowadzenia w wersji 3 licencji GNU/GPL, nad którą
    prace już się rozpoczęły, takiego obowiązku o którym piszesz. Ale to
    prawdopodobnie jeszcze parę lat. Oczywiście po tym jak taka wersja
    zostanie opublikowana przez FSF, obowiązek udostępnienia źródeł będzie
    miał miejsce tylko gdy autor portalu użyje nowej wersji systemu
    portalowego której to autor zastrzegł w niej iż można go używaae tylko na
    licencji GPL version 3 lub wyższej.

    IANAL, ale jeśli zrozumiałem dobrze Twoją sytuację, to jestem absolutnie
    pewny tego co powyżej napisałem.