    From: "Czapla" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Porblemy ze spółdzielnią mieszkaniową
    Date: 25 Nov 2005 15:15:42 +0100

    > Pewnie spółdzielnia woli przejąć lokale niż odzyskać dług lub chce
    > "załatwić" członka, który chce sprzedać mieszkanie. Proceder jaki
    > opisałeś, to nic niezwykłego.

    Niekoniecznie. Przejęcie lokalu to przy obecnym stanie prawnym całkowita
    abstrakcja. Ja raczej myślę, że spółdzielnia boi się po prostu jakiegoś
    przekrętu. Bo przecież nigdy nie można wykluczyć sytuacji, że sprzedający i
    kupujący się umówili i chcą zrobić spółdzielnię w konia. Być może mieli już
    wcześniej jakieś smutne doświadczenia tego typu.

    Oświadczenie, nawet na piśmie, iż kupujący zobowiązuje się zadłużenie spłacić z
    kredytu po przeniesieniu praw własności to w sumie nic nie znaczący papierek,
    zwłaszcza jeśli ktoś w rzeczywistości nie ma zamiaru płacić. A taka sytuacja,
    że następuje sprzedaż to jedna z niewielu okazji umożliwiających faktyczny
    odzysk długu.

    Pozdrawiam

    Czapla