  • Data: 2011-01-21 12:00:33
    Temat: Re: Pomówienie
    Od: Maurycy Piec-Bocheński <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 21 Sty, 12:53, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > Można przeto spróbować dowodu w postaci pisemnego oświadczenia, z
    > informacją dlaczego tak to wygląda -- ale sądy zawsze wolą jednak dowód
    > przeprowadzony bezpośrednio.

    Przepraszam, ale mam trudności z właściwym określaniem problemu.
    To pomówienie jest akurat w tej sprawie nieistotne i sąd w ogóle nie
    brał go pod uwagę. Chodzi o to, że osoba pomówiona uznała naruszenie
    swoich dóbr osobistych i pyta, czy pozwać pomawiającego np. cywilnie o
    ochronę dóbr osobistych, czy np. próbować w trybie karnym o
    zniesławienie. Jaka jest procedura, jak ta osoba ma postąpić w każdym
    z tych przypadków?

    MP-B