  • Data: 2005-03-29 19:54:30
    Temat: Re: Policjant, kanar, dane osobowe
    Od: "Janek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kam"

    > podstawą jest art.33a prawa przewozowego

    ------------------------
    Art. 33a. pkt 4

    Przewoźnik lub osoba przez niego upoważniona ma prawo:

    b. w razie odmowy zapłacenia należności i niemożności ustalenia tożsamości
    podróżnego - zwrócić się do funkcjonariusza Policji i innych organów
    porządkowych, które mają, zgodnie z przepisami prawa, uprawnienia do
    ustalania tożsamości osób, o podjęcie czynności zmierzających do ustalenia
    tożsamości podróżnego,

    Przewoźnik ma prawo 'zwrócić się, ale czy funkcjonariusz ma prawo
    'udostępnić' dane?
    Czy policjant może stosować zapisy prawa przewozowego?

    Czy funkcjonariusz ma obowiązek upewnić się iż kontroler posiada
    upoważnienie przewoźnika?

    > KG

    Dzięki bardzo :)

    Janek!