  • Data: 2009-01-12 18:57:53
    Temat: Re: Policjanci wkroczyli do sklepów z "dopalaczami"
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik pisze:

    > Trochę za skomplikowane dla mnie na tę porę nocy :-)

    OK - podchodzi do Ciebie jakiś cep i żąda czegoś, czego nie ma podstawy
    prawnej żądać. A ponieważ jest to tępy cep, a nie np. policjant, więc
    prawa znać nie musi i należy się tego cepa słuchać.

    [ciach]

    > Nakaz, to jest przeszukania. A kontrola, to kontrola. Kontrolę skarbową
    > się przykładowo robi rutynowo raz na ileś lat w każdej firmie,

    Ach, nieporozumienie... Chodziło o przeszukanie z powodu podejrzeń o
    popełnianie przestępstwa. To też pewien rodzaj kontroli (i powszechnie
    się mówi np. "kontrola legalności oprogramowania").

    > niezależnie od tego, czy są podejrzenia o nieprawidłowości, czy ich nie
    > ma. Policja takich uprawnień nie ma, choć moim zdaniem w wielu wypadkach
    > by się takie uprawnienie przydało. Byle sensownie unormowane i
    > odpowiednio wykorzystywane.

    Oj, lepiej nie...

    Primo: było by nieprawidłowości od diabła i ciut-ciut (choćby same
    nieszczęsne "kontrole oprogramowania" kończące się zabraniem sprzętu do
    ekspertyzy na rok czy dwa).

    Secundo: nie uważasz, że i policjanci by się burzyli na dokładanie im
    kolejnej bezsensownej roboty? ;)