  • Data: 2009-01-15 00:23:21
    Temat: Re: Policjanci wkroczyli do sklepów z "dopalaczami"
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:42cv36-n9k.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    > No niestety - asesorzyna nadal orzeka i w pierdlu nie siedzi, a apelacja
    > została odrzucona.
    > W tej chwili najbardziej mnie intryguje - ile to kosztowało?

    Tego raczej nikt nie liczy

    > Jasna sprawa. Ale to "skrót myślowy" który wszedł do potocznego słownika.

    Komu zależy, by wszedł?

    > Który to proces można umorzyć z powodu niewykrycia znamion przestępstwa.
    > Ale co sobie sprzęt i nośniki posiedzą "w ekspertyzie", to sobie
    > posiedzą.
    > A kto potem zapłaci za zniszczenie firmy? Policjanci? Oni tylko
    > polecenia wykonywali? Prokurator? Akurat. Sędzia? Śmiech na sali.
    > [ciach]

    Przykre. Wcześniej czy później ktoś Polskę pozwie do trybunału
    międzynarodowego za to i się okaże, ze można ograniczyć się w tych sprawach
    do zabezpieczenia zawartości dysków poprzez ich skopiowanie na trwałe
    nośniki - co załóżmy będzie trwało kilka godzin, a nie kilka lat.

    > Dziwne, że ciągle zdarzają się tu (i nie tylko) sygnały, że
    > "zabezpieczenie sprzętu do ekspertyzy" to pierwsza rzecz.
    > Ale w sumie cóż - jaki odsetek policjantów ma kwalifikacje biegłego
    > administratora systemu komputerowego?

    Po pierwsze tych policjantów jest coraz więcej. Po drugie do sprawdzenia na
    stanowisku komputerowym zainstalowanego oprogramowania (bo o to najczęściej
    chodzi) nie trzeba mieć wcale aż tak wielkiej wiedzy. Niejednokrotnie, to
    wystarczy przejrzeć ikony i mniej więcej sie orientować, na które programy
    są licencje. Po trzecie można do czynności przybrać biegłego.

    Moim zdaniem nieuzasadniony.