  • Data: 2005-01-09 10:22:20
    Temat: Re: Policja zabrala mi dysk za nielegalna kopie Windows
    Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Rodrig Falkenstein napisał(a):

    [...]

    > Ale ilu jest ludzi, którzy za komuny mieli stałą pracę, pieniądze,
    > mieszkanie, wczasy, a dzisiaj są bezrobotni bez prawa do zasiłku?

    Blad logiczny. Nie mieli pieniedzy. W PRL obowiazywaly wewnetrzne bilety
    za ktore nie mozna bylo kupic zbyt wielu towarow. Tylko przez kilka lat, za
    wczesnego Gierka byli inaczej (ale na kredyt, splacany do dzis) Realne
    pieniadze to byly wtedy dolary...

    Co do mieszkan... To nie prawda, ze wszyscy mieli. Sredni czas
    oczekiwania na mieszkanie to bylo 25 lat, na telefon 15. W efekcie czego
    coraz wiecej mieszkan zajetych bylo przez rodziny wielopokoleniowe a
    administarcja wymyslala kolejne przepisy o tym ile m2 wystarcza na osobe.

    Koniec koncow skonczylo sie tak, ze nawet za te bilety mozna bylo kupic
    wylacznie ocet a osoby pracujace przez cale zawodowe zycie w PRL zmuszone
    sa klepac teraz biede - bo nie mialy szans zabezpieczyc sobie emeryture.

    Wiele osob mowi, ze za PRL-u bylo im lepiej - i faktycznie, bylo bo byli
    mlodsi i zdrowsi... To wystarczy, zeby okreslic ten stanem jako lepszy.
    Jednak nie mieszajmy do tego ideologii.

    j.