eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPolicja z Lubina JUŻ "minęła się z prawdą"? [Postępy "wiarygodności" policji] › Re: Policja z Lubina JUŻ "minęła się z prawdą"? [Postępy "wiarygodności" policji]
  • Data: 2021-08-12 16:17:01
    Temat: Re: Policja z Lubina JUŻ "minęła się z prawdą"? [Postępy "wiarygodności" policji]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.08.2021 o 15:27, J.F pisze:

    > A czego konkretnie nie zrozumiales? Po stwierdzeniu zgonu karte
    > wystawia lekarz rodzinny, ale kto stwierdza zgon?

    Ratownik może stwierdzić zgon, ale nie może wystawić karty zgonu. Ale
    zostawia tylko kartę informacyjną i trzeba szukać lekarza. Bo w kartę
    wpisuje się przyczynę, a

    > Karetke wezwalem, ale pacjent nie doczekal, lub zmarl mimo wysilkow
    > ratownikow ... mam wiec ratownikow lub nawet lekarza z karetki na
    > miejscu, i oni mowia "prosze wezwac lekarza rodzinnego" ? Dla
    > utrudnienia jest piatek godz 17:30.

    Jest całodobowa opieka medyczna i w ostateczności stamtąd lekarz jedzie.
    Ale masz rację co do tego, ze to bywa uciążliwe. od lat trwa walka o
    ustawę o koronerach. Przedtem było prościej, bo lekarza miały karetki na
    pokładzie. Ale po zmianach, gdy ratownicy podnieśli kwalifikacje bywa z
    tym problem.

    > Ale prokurator prowadzi.

    Z czego wnosisz, że policjanci powiedzieli prokuratorowi nieprawdę?>
    > I to jest zalecenie dla rzecznika? :-)

    Nie wiem., Zapytaj rzecznika. Skąd mam wiedzieć. To są moje obserwacje
    prywatne. Co więcej są dziennikarze, z którymi się rozmawia normalnie -
    oczywiście uprawnione osoby - i są idioci z niektórych mediów, którym z
    zasady się nic nie mówi. Ale nikt Ci nie poda tej listy, bo by się zaraz
    afera zrobiła. To po prostu wynika z doświadczeń wieloletnich, rozmów
    między osobami mającymi ten problem itp.

    > Tak na 95% wykluczam. Ile miales przypadkow smiertelnego
    > przedawkowania na rewirze?

    Nie mam rewiru. Z ogródka ostatniego wywieźli w 2019 roku chyba. Po
    prostu sobie leżał.

    > Ba, Tusk z takim hukiem wprowadzal ustawe antydopalaczową, a zdaje
    > wtedy nikt jeszcze nie umarl z powodu dopalaczy.

    Błądzisz.

    > Rzecznik policji najlepiej wyjasni. Albo prokurator zamiecie pod
    > dywan, jak sie to zapowiadalo we Wroclawiu, na szczescie TVN stanal
    > na wysokosci zadania dziennikarskiego.

    Rezcznik policji realizuje obowiązek ustawowy i mówi to, co musi.
    Rzecznika przeważnie nie ma na mkeijscu zdarzenia i zna okoliczności z
    opisu innych osób. Jesli jest podejrzenie, że policjanci mogli coś
    "zawalić", to nawet nie ma dostępu do akt, bo ten ma prokuratura. Gdyby
    TVN w ogóle był zainteresowany wyjaśnieniem sprawy, to by poszedł do
    prokuratury, ale ich to nie interesuje. Jeszcze by się okazało, ze
    zadnej rewelacji nie ma.

    > Na razie lokalna prokuratura poprosila o przeniesienie sledztwa, aby
    > uniknac posądzenia o stronniczosc.

    I słusznie. U nas też zawsze się wyłącza. Jedyna uciążliwość dla
    policjantów, ze będą jeździć na przesłuchania do sąsiedniego powiatu.

    --
    Robert Tomasik