    From: "Michal.b" <mike01@skasujto_polbox.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Policja + gasnica + Ciekawostka
    Date: Thu, 16 Jun 2005 12:04:46 +0200

    Zbyszek napisał(a):
    > musi miec legalizacje a najlepsze ze to kosztuje tyle co nowa
    gaśnica wiec
    > lepiej kupic najtańsza nowa i wozic druga porządną do gaszenia

    nie musi miec legalizacji... musi byc sprawna.
    (zakładam, ze przepisy od 18.08.2004 sie nie zmieniły, przynajmniej ja
    osobiscie o zadnej zmianie nie slyszalem)

    znalezione w sieci (http://autokacik.pl) :

    "W odpowiedzi na Pana zapytanie internetowe z dnia 18.08.2004 r.
    uprzejmie informuję Pana, że w związku z brakiem ogólnie obowiązujących
    przepisów prawnych w tej materii funkcjonariusz Policji podczas kontroli
    drogowej powinien odstąpić od nałożenia mandatu karnego w przypadku, gdy
    stwierdził, że minął termin ważności gwarancji oznaczony przez
    producenta na gaśnicy.
    Powyższe stanowisko zostało oparte na podstawie wydanej opinii przez
    Radcę Prawnego KWP w Katowicach.

    NACZELNIK
    WYDZIAŁU RUCHU DROGOWEGO
    KOMENDY WOJEWÓDZKIEJ POLICJI
    w Katowicach
    mł. insp. mgr Mariola NOSZCZYK-BĘDKOWSKA"