  • Data: 2002-10-11 11:25:06
    Temat: Re: Podwojne obywatelstwo
    Od: "marcin" <s...@f...id.pl_das.weg> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Adam Kleczkowski" <a...@c...cam.ac.uk> napisał w wiadomości
    news:ao466h$blb$1@pegasus.csx.cam.ac.uk...
    > Czy ktos moze mi przyblizyc przepisy dotyczace podwojnego obywatelstwa?

    link do przepisów już masz,
    w myśl polskiego prawa osoby posiadające polskie obywatelstwo zawsze
    traktowani są jak Polacy, niezależnie od faktu posiadania innego
    obywatelstwa (czynne i bierne prawo wyborcze, słuzba wojskowa itd).

    > Ze wzgledu na zmiane statusu imigracyjnego rodzicow, dzieci nasze zyskaly
    > prawo do starania sie o obywatelstwo kraju, w ktorym sie urodzily (kraj z
    > UE). Nie chce jednak, by musialy rezygnowac z obywatelstwa RP.

    to jest regulowane w prawie kraju Twego miejsca zamieszkania,
    nie wiem jak wyspiarzedo tego podchodzą.

    pozdrawiam