  • Data: 2003-03-13 07:42:33
    Temat: Re: Podatek od spadku
    Od: "Daru$" <d...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik erem37 napisał:
    > Pozdrawiam grupę
    > W sądzie dostałem "stwierdzenie nabycia spadku" w wysokości 1/3 ,
    > pozostałe po 1/3 części mają moja siostra i mama i teraz mam problem :
    > do kiedy i w jakiej wysokości / kto to wycenia ?/ muszę zapłacić podatek do
    > skarbowego
    > czy może dopiero po wpisie do ksiąg wieczystych ?
    > Z płaceniem się raczej nie będę śpieszył

    Nie pamiętam do kiedy, ale IMO 3 miesiące od stwierdzenia
    nabycia spadku.
    Idziesz do Urzędu Skarbowego i na specjalnym świstku
    wypisujesz co odziedziczyłeś i w jakich udziałach,
    najlepiej, aby zrobili to wszyscy spadkobiercy jednocześnie,
    na jednym świstku. Za kilka dni urzędnik obliczy podatek do
    zapłacenia, a gdy go zapłacisz to dostaniesz świstek, który
    pozwoli wam np. na zmiany w księgach wieczystych, czy koncie...

    pzdr
    Daru$