  • Data: 2008-10-20 18:32:09
    Temat: Re: Podatek od darowizny ile razy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 20 Oct 2008, manfred wrote:

    > jakiej paki mam czekać 5 lat a jak nie to mam płacić podatek.

    Proponuję .prawo.podatki
    Przejrzyj tamto archiwum.

    > bo mam takie nerwy na urząd że sie gotuje we mnie

    No i w tym leży CAŁY problem, naprawdę.

    DLACZEGO NA URZĄD?
    Co Ci *urząd* zawinił???
    Przecież oni MUSZĄ stosować się do przepisów!
    Tak samo jak Ty.
    Pretensje mógłbyś mieć, jakby je niekorzystnie interpretowali.
    Wydaje mi się że w tym przypadku nic takiego nie ma miejsca.
    Reklamacje to składaj na Wiejską w Warszawie (Sejm tam urzęduje
    i ustawy zatwierdza, jakby co), a nie do urzędu.
    Do posłów, nie do urzędnika.
    Tak długo, jak 99% ludności w Polsce będzie "mieć nerwy na urząd",
    zamiast poszukać właściwych sprawców, tak długo nic się nie
    zmieni.

    BTW: popatrz na to tak: ogólnie rzecz biorąc opodatkowuje się
    *zarobek*. Skoro dostałeś darowiznę, to koszty poniosłeś
    WYŁĄCZNIE w wysokości podatku od darowizn.
    Czyli zarobek to wartość sprzedaży minus te koszty.
    Tak jest "dziś" (dla nieruchomości kupionych dziś), dla starszych
    obowiązują starsze przepisy - które z jednej strony opodatkowywały
    PRZYCHÓD (czyli wartość sprzedaży, bez uwzględnienia kosztów),
    z drugiej pozwalały się wykpić od podatku - i na to masz szanse.
    A jeszcze zgłaszasz się z pretensjami ;)

    pzdr, Gotfryd