  • Data: 2010-07-26 20:33:38
    Temat: Re: Płatność kartą powyżej (...)zł
    Od: Robert Jaroszuk <z...@n...iq.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 07/26/2010 10:56 AM, Olgierd wrote:

    > Bezpośredniego wpływu nie ma, ale:
    > - wszyscy działają w obrębie tych samych systemów, które co do zasady
    > wykluczają takie tricki (i bank-wystawca karty zdaje sobie z tego sprawę),
    > - akceptant nie może dać takich klauzul w umowie ze sklepem, bo go
    > organizacja za to zabije (i wie o tym zarówno bank, jak i sklep).

    Wiesz, ostatnio (po akcjach VISA i MasterCard z prowizjami za transakcje
    w bankomatach), troszkę się tutaj pozmieniało.
    Różne instytucje finansowe, zrzeszone w VISA/MC mają dosyć niektórych
    praktyk VISA/MC i występują przeciwko tym organizacjom.
    Także z tym zabijaniem to nie jest tak jak to sobie wyobrażasz.
    Ba - czasem jest wręcz odwrotnie. To VISA i MC muszą uważać, bo mogą
    zyskać te śmieszne transakcje poniżej 20 zł ale stracić sporą część
    rynku w danym kraju, jeśli instytucje dogadają się i wybudują lokalnego
    switcha, żeby omijać VISA/MC i puszczać transakcje bezpośrednio do siebie.

    > No właśnie, o tym mówię.
    >
    > Uważasz, że klientowi (i jego bankowi-wystawcy karty) nic do tego, jaką
    > ma umowę sklep z akceptantem?

    Issuer nie jest stroną umowy pomiędzy sklepem a acquirerem*.

    (*) - nie dotyczy sytuacji w której bank wystawca karty jednocześnie
    obsługuje dany sklep.

    A jeśli nie jest stroną umowy to uzupełnij sobie resztę odpowiedzi na
    swoje pytanie :-)

    Oczywiście ma interes w tym, żeby klient realizował jak najwięcej
    transakcji kartą, a jak najmniej gotówką, ale to osobna para kaloszy.

    Bezpośredniego wpływu na praktyki operatora POSów nie ma i uwierz mi że
    skargi do wystawcy karty niewiele tutaj zmienią.

    Jeśli ktoś chciałby gdzieś się skarżyć to przede wszystkim do operatora
    terminali płatniczych w danym sklepie.
    Namiary zwykle znajdują się albo na wydrukach z terminala albo na samym
    terminalu.

    Pozdrawiam,

    --
    ... Robert Jaroszuk ...
    GCS/IT/O d- s: a- C ULB++++$ P+ L++++$ E- W++ K- N++ DI+