  • Data: 2010-07-26 20:32:50
    Temat: Re: Płatność kartą powyżej (...)zł
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    <s...@a...pl> napisał

    > Czyli karta to nie jest to samo, co bilon i banknoty.

    I nawet nie to samo, co przelew ;-)
    Tylko to nadal nie ma nic do rzeczy.

    > Na tej podstawie, że za świadczone usługi i sprzedawane towary mam prawo
    > żądać zapłaty.

    Ale Ty przecież nie świadczysz usługi pod tytułem "przyjmowanie zapłaty
    kartą płatniczą" czy też "obsługa terminalu kart".
    A kupujący nijak nie korzysta z takiej usługi. On tylko_płaci_w taki, a nie
    inny sposób za kupowany u Ciebie towar.

    > To chyba logiczne.

    Chyba nie dla wszystkich.
    Jakoś multum sklepów nie pobiera żadnych dodatkowych opłat za obsługę kart.

    > Zgodziłem się i przedstawiłem warunki skorzystania z tej możliwości. Nie
    > chcesz skorzystać - nie korzystasz. Nie nazywaj tego dodatkową opłatą, bo
    > to nie jest dodatkowa opłata tylko zyczajnie "opłata za obsługę płatności
    > kartą". Taką usługę nabiję Ci na paragon.

    A masz ją wpisaną w PKD? :)

    > Póki coś nie jest zabronione, jest dozwolone (nie dotyczy organów
    > państwa, które muszą mieć pozowolenie na swoje działanie). Nie ma zakazu
    > pobierania opłat za obsługę nienakazanych prawem form płatności.

    Tego akurat nie wiem. Pojawiały się tu jednak głosy, że sklep nie ma prawa
    do takiego działania.

    > Jeśli mam na sklepie naklejkę "doładowania telefonów" to znaczy, że w
    > sklepie doładowuję teleofny. Czy to oznacza, że mam to robić za darmo?

    Jak wcześniej. Świadczenie usługi "doładowanie telefonów" to nie to samo,
    co świadczenie usługi "obsługa kart płatniczych", bo takowa usługa w ogóle
    nie istnieje (pomijając banki, ale dotyczy oczywiście czegoś zupełnie
    innego).
    To tak, jakbyś pobierał opłatę za "obsługę kasy fiskalnej" albo opłatę za
    usługę pt "przyjmowanie gotówki w bilonie".

    Pozdrawiam
    K.