  • Data: 2010-07-26 21:18:21
    Temat: Re: Płatność kartą powyżej (...)zł
    Od: <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale Ty przecież nie świadczysz usługi pod tytułem "przyjmowanie zapłaty kartą
    > płatniczą" czy też "obsługa terminalu kart".

    "Obługa płatości kartą płatniczą" - subtelna, ale jednak różnica.

    > A kupujący nijak nie korzysta z takiej usługi. On tylko_płaci_w taki, a nie
    > inny sposób za kupowany u Ciebie towar.

    Płaci korzystając z formy, jaką dodatkowo - poza obowiązkowymi w PL - mu
    oferuję. Za jej obsługę kasuję.

    > Chyba nie dla wszystkich.
    > Jakoś multum sklepów nie pobiera żadnych dodatkowych opłat za obsługę kart.

    Podobnie multum sklepów nie pobiera opłat za reklamówki-jednorazówki. A inne
    pobierają.

    > A masz ją wpisaną w PKD? :)

    Po co? Pakowania w reklamówki i zanoszenia do samochodów też nie mam wpisanych.

    > Tego akurat nie wiem. Pojawiały się tu jednak głosy, że sklep nie ma prawa do
    > takiego działania.

    Ale nikt nie podał *prawnego* zakazu. Wszystcy mówili o umowie między sprzedawcą
    a dostawcą usług do terminala.

    > Jak wcześniej. Świadczenie usługi "doładowanie telefonów" to nie to samo, co
    > świadczenie usługi "obsługa kart płatniczych", bo takowa usługa w ogóle nie
    > istnieje (pomijając banki, ale dotyczy oczywiście czegoś zupełnie innego).
    > To tak, jakbyś pobierał opłatę za "obsługę kasy fiskalnej" albo opłatę za
    > usługę pt "przyjmowanie gotówki w bilonie".

    Nie obsługa kart płatniczych, a "Obługa płatości kartą płatniczą". Za "obsługę
    kasy fiskalnej" policzę, jak będę ją serwisował :) Zobacz, że niektóre firmy
    liczą sobie (np. operatorzy tel.) za wystawienie duplikatu faktury. Jest jakiś
    zakaz takiego postepowania? :)