  • Data: 2010-07-26 21:35:57
    Temat: Re: Płatność kartą powyżej (...)zł
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    <s...@a...pl> napisał

    > "Obługa płatości kartą płatniczą" - subtelna, ale jednak różnica.

    Ale nie mająca żadnego znaczenia w tej rozmowie.

    > Płaci korzystając z formy, jaką dodatkowo - poza obowiązkowymi w PL - mu
    > oferuję. Za jej obsługę kasuję.

    Problem w tym, że godząc się (na podstawie umowy z bankiem) na przyjmowanie
    zapłaty kartą płatniczą, robisz to na ogólnie przyjętych warunkach, a nie
    dokładasz do tego swoich prywatnych, wymyślonych. Równie dobrze mógłbyś
    napisać "obsługujemy karty płatnicze, ale tylko wówczas, gdy klient zrobi
    jaskółkę". Zakazu nie ma, a mimo to nie sądzę, by taki warunek mógłby
    spotkać się z aprobatą sądu :)

    > Ale nikt nie podał *prawnego* zakazu. Wszystcy mówili o umowie między
    > sprzedawcą a dostawcą usług do terminala.

    Ale być może właśnie sama umowa uniemożliwia obwarowanie własnymi warunkami
    przez sklep obsługujący terminale.

    > Nie obsługa kart płatniczych, a "Obługa płatości kartą płatniczą".

    Jeden pies. Wiadomo o co chodzi :)
    Usług pt "obsługa płatności kartą płatniczą" też nie świadczysz, bo takowe
    nie istnieją.

    > Za "obsługę kasy fiskalnej" policzę, jak będę ją serwisował :)

    I nabijesz ją na paragon?

    > Zobacz, że niektóre firmy liczą sobie (np. operatorzy tel.) za
    > wystawienie duplikatu faktury. Jest jakiś zakaz takiego postepowania? :)

    Nie wiem, pierwszy raz słyszę o takim procederze.

    Pozdrawiam
    K.