    From: "Krzysztof" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Płatność kartą powyżej (...)zł
    Date: Mon, 26 Jul 2010 21:14:01 +0200

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał

    > Inaczej jeszcze spróbuję pokazać różniecę między kartą i pieniedzmi. Jak
    > masz pieniądze, to mają one swoją wartość. Karta jest warta "0". Wartość
    > mają śodki na koncie, z których przy pomocy karty możesz skorzystać.

    I gdzie widzisz problem w tej kwestii?
    Jeśli nie ma środków, to kartą nie zapłacisz. Podobnie jak nie zapłacisz
    gotówką nie mając jej w ręce.

    > Mam w sklepie bułki. Kupujesz je i masz mi zapłacic. Zgodnie z prawem mam
    > obowązek przyjąć pieniądze. Nie muszę zgadzać się na płatność kartą

    Ale jeśli się już zgodziłeś na tę płatność, to na jakiej podstawie uważasz,
    że masz prawo pobierać za to dodatkowe opłaty?

    > Jeśli chcesz z takej formy płatności skorzystać, mogę policzycci za
    > obsługę tych form płatności.

    Jak wyżej. Na jakiej podstawie?

    > Mogę Ci też zaproponować inne usługi związane z tą bułką. Mogę Ci np.
    > zapakować jądo torby, zanieść do samochodu. Za te usługi też mogę
    > policzyć. Mogę przyjąć płatność za bułkę w EUR. Kurs po jakim policzę
    > ustalam ja, a nie NBP. teog teżparwo nei zakazuje.

    Zgadza się, ale co to wszystko ma wspólnego z dodatkową opłatą za użycie
    karty jako środka płatniczego, który sam zgodziłeś się honorować?

    Pozdrawiam
    K.