  • Data: 2009-05-18 21:33:42
    Temat: Re: Pierwsza pomoc, odpowiedzialność
    Od: "Jaro" <jarecky(at)mailujnakablowkeaster> szukaj wiadomości tego autora

    > Jakie szkolenie ukończyłeś. Bo mnie się kilka udało w życiu zrobić i nie
    > przypominam sobie, by na którymkolwiek pominięto badanie pulsu.

    Mnie juz tez od kilku lat (4-5?) ucza, ze nie bada sie pulsu bo czesto gesto
    wyczuwa sie swoj puls a nie poszkodowanego.
    Szczegolnie latwo sie pomylic w sytuacji stresowej i dzialajac pod presja
    czasu a przystapienie do resuscytacji jest wlasnie taka sytuacja.
    Swiatowa organizacja lekarzy ratownikow (czy jakos tak, nie pamietam
    dokladnie) stwierdzila ze wystarcza sprawdzenie wylacznie oddechu i
    przyjecie, ze jak nie ma oddechu to nie ma pulsu i odwrotnie. Kolejna zmiana
    wprowadzona calkiem niedawno jest to, ze zawsze resuscytacje zaczynalo sie
    od 2 oddechow, teraz tego nie ma bo w plucach zawsze jest troche powietrza i
    obecnie przystepuje sie od razu do uciskow. Wyjatkiem sa tutaj osoby po
    urazach, zatrute alkoholem, topielce i dzieci gdzie stosuje sie 5 oddechow
    ratowniczych przed przystapieniem do resuscytacji. Obecnie tez stosuje sie
    schemat 30 uscisniec - 2 oddechy, niezaleznie od wieku poszkodowanego
    (wyjatek niemowleta).

    Pozdr
    Jaro