    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <p1dtt2$sp8$2@portraits.wsisiz.edu.pl> <p1e396$1em$1@news.icm.edu.pl>
    <p1fr8f$892$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <p1hb60$jep$1@news.icm.edu.pl>
    <p1ifp0$6r8$1@node2.news.atman.pl> <p1iv02$9k3$1@news.icm.edu.pl>
    <p1ivgh$l11$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Pieniądze emerytów na premie w ZUS
    Date: Fri, 22 Dec 2017 15:13:27 +0100

    dyskusyjnych:p1ivgh$l11$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2017-12-22 o 13:37, Animka pisze:
> [...]

    Pojedyncze cyferki to nas nie interesuja - licza sie uklady szesciu.
    Te sprytne komputery bardzo szybko wyszukaja jakich kombinacji nie ma
    i moze jeszcze dopasuja falszywy do statystyk ktore powinny wyjsc.

    >I po co? Jak już wspomniano, lotto zarabia tyle samo, bez względu na
    >to, ile wygranych jest.
    >Można mówić, że zwiększając liczbę kumulacji lotto może więcej
    >zarobić, bo więcej ludzi zagra.

    Cos w tym jest ... tylko, ze to ma i bez falszowania, wystarczy ze
    niezbyt duza ilosc ludzi gra, a juz beda kumulacje.

    >Tyle że... na studiach miałem statystykę. Liczyliśmy tam z założonym
    >poziomem ufności (np. 95%, 99%) na ile możliwe są określone zdarzenia
    >statystyczne. I gdyby wyniki w lotto były w taki sposób fałszowane,
    >to podejrzewam, że można byłoby matematycznie podać dowód na to, że
    >wyniki nie są losowe.

    Nie mozna, bo poziom ufnosci - moze i na 99% sa sfalszowane, ale kto
    losowi zabroni wejsc w 1% ?

    Poza tym ilosc losowan nie jest zbyt duza, wiec statystyki niepewne, a
    co pare lat zmieniaja maszyne i na dobra sprawe trzeba liczyc od nowa
    :-)

    >Jak na razie, teorie takie snują tylko wariaci i głupcy pokroju
    >Animki.

    Albo ci, co sie dziela zyskiem po rowno :-)

    J.