  • Data: 2005-10-13 22:27:37
    Temat: Re: Pielęgniarki i fotograf
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    Olgierd wrote:

    > Jasne, podobnie jak policja odpowiada za zabrudzenie kurtki chuligana
    > przeciągniętego pałką, a jeśli zadzwonię na 997 i powiem, że sąsiad w
    > garażu ma dziuplę to beknę za naruszenie danych osobowych ;-)
    > Nie wiem nic na ten temat, żeby facet sprzedał zdjęcia ani żeby
    > zadenuncjowanie babek zajęło mu miesiąc; to nie jest bez znaczenia z punktu
    > widzenia etycznego, jednak zawiadamiając o przestępstwie nie da się
    > popełnić przestępstwa.
    > Hint: widzę jak leją faceta, nie mam komórki, więc wydzieram telefon
    > gadającej gapie i wzywam pomoc. Będę siedział za rozbój?

    Cytując klasyka: jesteś taki głupi, czy tylko udajesz?

    W skrócie: zdjęcia są dowodem w sprawie. zdjęcia są tworem artystycznym
    / własnością robiącej zdjęcia.

    I tak jak opublikujesz fotki bez zgody autora (niezależnie co by na nich
    nie było) tak ZAWSZE naruszasz prawa autorskie, i jest to karane z
    powództwa prywatnego.

    Powinno być: Laborant z chwilą gdy doniósł o fakcie wywołania zdjęć
    mogących być dowodem w sprawie, będących zapisem przestępstwa - jest ok.
    doniósł Policji, prok, etc NIEZWŁOCZNIE

    Jest: Laborant przez trzy tygodnie zastanawiał się co zrobić, a na
    koniec przekazał prasie.
    Nie powiadomił Policji, prok etc.

    (pomijam całkowicie fakt zwielokrotnienia poprzez skopiowanie etc (bo
    negatyw i odbitki wydał zamawiającej).

    Uważam, ze facet powinien dostać za:
    1. naruszenie wizerunku
    2. za kopiowanie
    3. za rozpowszechnianie
    4. jako bonus: za utrate dobrego imienia. Bo jak Sąd wyda wyrok z
    podaniem do poblicznej wiadomosci - ok, wyrok. Jak sobie zenek coś
    ubzdura i rozkręci - niech cierpi.

    MZ