  • Data: 2023-09-05 18:36:50
    Temat: Re: Piatek
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 05 Sep 2023 01:16:14 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Chyba już wspomniałem, mam gdzieś taką książeczke wydaną jeszcze w prl,
    > cos w stylu zabawnych wycinków prasowych. Jedna z opowiesci dotyczyła
    > obyczajów milicjantów i ich sposobu na tzw. pijaków. Zamiast do izby
    > wytrzeźwień, wywozili ich kilka kilometrów za miasto aby sobie mogli w
    > drodze do domu wytrzeźwieć. OIDP traktowane to było jako cnota i
    > czynność bardzo pozyteczna bo nie narażała wspomnianych pijaków na
    > koszty izby.

    Moglo tak być, tylko, ze czasy sie zmienily:
    -paliwa brakuje ... no chyba, ze do izby daleko.
    W Piatku pewnie nie ma.
    -pijak pewnie gdzies zasnie po drodze ... wiec trzeba pogodę
    sprawdzic, i najlepiej spac połoźyć gdzies w lesie, bo jak sie położy
    na drodze?

    -jak widac może sie zadławic i umrzeć ... i nieszczęscie gotowe.

    P.S. o oplatach
    https://leczyca.naszemiasto.pl/policja-w-leczycy-za-
    wytrzezwienie-w-komendzie-trzeba/ar/c1-2125086

    przed 2014 było bezpłatnie? O ile pamietam, to zawsze było drogo,
    ale moze był jakis okres bezpłatny?

    Ale za zatrzymanie w komendzie tez trzeba płacic? A coż to za faszyzm
    :-)

    "Osoby doprowadzane do komendy w celu wytrzeźwienia to między innymi
    osoby, które swoim zachowaniem dają powód do zgorszenia w miejscu
    publicznym lub w zakładzie pracy. Zgodnie z ustawą o wychowaniu w
    trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi są to też osoby, które
    znajdują się w okolicznościach zagrażających ich życiu lub zdrowiu
    albo osób, które są w pobliżu."

    Czyli zasadniczo nie każdy pijany, jak to za socjalizmu bywało.
    Tzn wtedy tez wszystkich nie łapali, ale powód był wystarczający ...

    J.