  • Data: 2006-01-29 12:29:54
    Temat: Re: Petarda w szkole
    Od: Tomasz Trystula <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 28.01.2006 Roman <r...@g...pl> napisa?/a:

    > Dzi? ju? nie istnieje harcerstwo? Nie podkre?la si? wychowawczej roli pracy
    > i konieczno?ci nak?adania na dzieci obowi?zków?
    > Dzi? ju? rodzice w domach nie wychowuj? poprzez prac?, robili to wy??cznie
    > jakie? 30 lat temu?

    Jasne, ze harcerstwo istnieje, jednak jak to sie ma powszechnego systemu
    oswiaty? Nijak, jestes w szkole i podlegasz zasadom panujacym tam, nie
    zasadom panujacym w harcerstwie. Widzisz, pewnie ciagle niektorzy
    wychowuja swoje dzieci przez prace, lecz znowu jak to sie ma do powszechnego
    systemu oswiaty? Zakres srodkow, jakich moze uzywac rodzic jest znacznie
    szerszy od tych dozwolonych nauczycielom.

    > Ciebie za?lepi? komunizm, wypali? ci - jak wielu Polakom - jakie? pi?tno.
    > Dowodzi tego twoje stereotypowe odwo?ywanie si? w dyskusji do minionych
    > czasów. To swoisty rodzaj koalkoholizmu. Teraz negujesz wszystko jak leci.
    > To, ?e komuni?ci zmuszali dzieci w szko?ach do czynów spo?ecznych na chwa??
    > socjalizmu, nie powoduje, i? praca jako taka straci?a swój walor
    > wychowawczy.
    > Wychowanie dzieci przez prac? jest nadal mocno podkre?lane w etyce
    > protestanckiej, w doktrynie skautingu, jest te? cz??ci? polskiej tradycji.

    *ziew*. Widzisz, jakbym sie odwolywal z sentymentem do przeszlosci,
    mowiac, jak to bylo kiedys dobrze, ze dzici mozna bylo bic w szkole i
    zmuszac do przymusowych prac, miedzy innymi fizycznych, pewnie bym sie
    zgodzil, ze "zaslepil mnie komunizm". Jednak w tej sytacji bardziej ten
    opis pasuje mi do Ciebie, moj drogi Romanie.
    Moze wychowywanie przez prace jest nadal mocno podkreslane w etyce
    protestanckiej, doktrynie skautingu i polskiej tradycji. Ja sie pytam i
    co z tego? Szkola jest regulowana prze powszechnie obowiazujace w Polsce
    prawo, nie etyke protestancka, doktryne skautingu, ani polska tradycj?.

    > To nie ja, to ty musisz udowodniae, ?e wychowywanie przez prac? uniemo?liwia
    > wychowywanie m?odzie?y w umi?owaniu Ojczyzny, poszanowaniu Konstytucji, w
    > atmosferze wolno?ci sumienia i szacunku dla ka?dego cz?owieka. Jak to
    > udowodnisz, to wychowanie przez prac? stanie si? metod? zakazan? przez
    > prawo. Inaczej "daremne ?ale, pró?ny trud, bezsilne z?orzeczenia."

    Dobrze. Jak chcesz wychowywac mlodziez w poszanowaniu Konstytucji,
    jezeli lamiesz jej postanowienia?
    Hint -> Art. 31.

    --
    Tomasz Trystula