  • Data: 2006-01-29 19:12:51
    Temat: Re: Petarda w szkole
    Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Roman napisał(a):

    > I jak postawi do kąta albo da cukierka przed obiadem, to co jej
    > zrobisz? Najwyżej rozwiążesz umowę. Z nauczycielem podobnie, możesz
    > najwyżej przenieść dziecko do innej szkoły.

    W skrajnych przypadkach tak. Jednak na szczęscie istnieją nauczyciele,
    którzy sa skłonni współpracować z rodzicami, zamiast im udowadniac, ze
    ich bedzie na wierzchu.

    > Jak rozumiem w ocenie dyrektora szkoły nauczyciel popełnił czyn
    > karalny. To całkiem inna sytuacja.
    > (abstrahując od tego, czy ocena dyrektora była słuszna i czy
    > zaistniały przesłanki do natychmiastowego zwolnienia w tym konkretnym
    > przypadku)

    A niby dlaczego abstrahujac? Dyrektor, który nie pyta, co się właściwie
    działo, tylko wywala pod wpływem impulsu nauczyciela, sam nadaje się do
    wywalenia. Właśnie wręczyl rozbrykanej młodzieży broń do reki.

    > I co? Stoisz bezradnie z poczuciem niemocy, bo skoro wcześniej go nie
    > wychowali, no to trudno?

    Ja stoję na stanowisku, ze lepiej zapobiegaqc niz leczyc. Dlatego jestem
    za uswiadomieniem nauczycieli podstawówek, ze to, jak oni postępują z
    pierwszakami ma wpływ na to, jacy są gimnazjaliści. Na trudnych
    gimnazjalistów to chyba juz tylko Gordona trzeba by polecać.

    > No to które zdanie z tekstu jest nieprawdziwe w sensie obiektywnym?

    Praktycznie każde wyrwane z kontekstu. Jeśli cytujesz wyrok sądowy
    odnoszący się do wychowanków( nie wiadomo jakiej placówki) w
    odniesieniu do dowolnych gimnazjalistów ( uczeń), to IMHO nie jest
    obiektywna prawda.

    > Schopenhauera masz opanowanego, muszę przyznać.

    Mylisz się.

    > Co nie powoduje, że staje się to sprzeczne z prawem.

    Ale nie powoduje tez, że jest obowiązującą metodą.

    > Wymierzenie kary nie wyklucza doprowadzenia do zrozumienia jej sensu i
    > zadośćuczynienia siostrze wyrządzonej krzywdy.

    Kolejna karą, czy groźbą?
    Justyna