    From: "Artur" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Park kulturowy - koszmar prawny!!
    Date: Tue, 25 Nov 2008 21:20:41 +0100
    Sender: k...@n...onet.pl

    > Użytkownik "Artur" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ustalmy. Istnieją dwie możliwości wzajemnie się wykluczające. Albo te
    > ograniczenia opisane w uchwale obowiązują. Albo te ograniczenia nie
    > obowiązują. Nie da się wysiąść częściowo z jadącego pociągu. Jak
    > obowiązują, to nie jest Twoją rzeczą badać, z czego to wynika. Należy Ci
    > się odszkodowanie albo wykup nieruchomości. Jak nie obowiązują, to po
    > prostu nie ma problemu.

    Wiem doskonale, że istnieją dwie możliwości wzajemnie się wykluczające. Albo
    ograniczenia obowiązują albo nie (choć precyzując: niektóre mogą obowiązywać,
    lecz nie wszystkie). Ale żeby którekolwiek obowiązywały to właśnie z czegoś
    muszą wynikać!!! I dlaczego ja mam nie dociekać, czy wynikają czy nie? Każdą
    uchwałę (jak też ustawę, jeśli jest sprzeczna z Konstytucją)można zaskarżyć z
    powodu niezgodności z prawem. Gmina w swoich uchwałach może zapisać co chce.
    Np. to, że na terenie dróg gminnych w piątki od godz. 10 do 14 każdy musi
    chodzić w zielonych spodniach. Jednak żeby taki zapis było zobowiązujący i
    możliwy do wyegzekwowania, w Ustawie o drogach publicznych musi być
    dopuszczona możliwość określania przed Gminę sposobu ubioru na drogach
    gminnych. Dlatego byłbym ciekaw Twojej opinii - czy ograniczenia na terenie
    parku kulturowgo Chwarszczany obowiązują czy nie? Ewentulanie które obowiązują
    i dlaczego, a które nie i dlaczego? To byłaby konkretna rozmowa, bo teraz
    widzę, że po prostu uciekasz od tematu, choć nie mam pretensji - nie musi cię
    to w ogóle obchodzić. Jednak przyznasz, że sytuacje, gdy człowiek dowiaduje
    się, że podlega jakimś nowym rygorom, które mają wątpliwą podstawe prawną nie
    jest komfortowa? Jak byś się czuł, gdyby aresztowano Cię za chodzenie w piątek
    w południe po gminnej drodze w czerwonych spodniach?
    Artur
    A jeśli ktoś dopiero wszedł w ten wątek, bardziej szczególne przedstawienie
    sprawy jest pod adresem:
    http://www.preczzparkamikulturowymi.fora.pl/precz-z-
    parkami-
    kulturowymi,3/chwarszczany-park-absurdu,5.html

    Artur