    From: "Artur" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Park kulturowy - koszmar prawny!!
    Date: Sun, 23 Nov 2008 17:43:02 +0100
    Sender: k...@n...onet.pl

    > A tak głównie, to o co Ci chodzi? Link bezpośredni nie istnieje.

    Coś się tam przestawiło. Prawidłowy link:
    http://www.preczzparkamikulturowymi.fora.pl/precz-z-
    parkamikulturowymi,3/chwarszczany-park-absurdu,5.htm

    Zakładam,
    > że pewnie Ty jesteś ich autorem. To nie lepiej było jakąś stronkę na której
    > byś wyłożył własne poglądy.

    Tak, ja. Te forum właśnie pełni funkcję takiej strony do przedstawienia
    poglądów.

    > No i to forum służy do dyskusji na tematy prawne, a Ty nie postawiłeś
    > żadnego pytania. Na czym tu dyskutować.

    Racja. Pytań jednak w takim przypadku można stawiać mnóstwo. Korzystając z
    okazji zadam jedno, bo nurtuje ono i mnie i moich sąsiadów oblężonych przez
    kilka instytucji z Wojewódzkim Konserwatorem Zybytków na czele.
    Czy WKZ może w swoich działaniach powoływać na zapis uchwały gminy nakzaujący
    uzgadnianie "wszelkich prac wpływających na stan i wygląd krajobrazu" na
    terenie parku kulturowego dla którego nie ma miejscowego planu
    zagospodarowania przestrzennego ani nawet planu ochrony parku? Ustawa o
    ochronie zabytków nie zna takich pojęć w odniesieniu do zabytku, jakim park
    kulturowy. To jakby gmina wyposażyła WKZ w kompetencje, których nie ma on z
    mocy ustawy. I czy zapis ten jest wiążący, czy też bezprawny? Całą sytuację
    przedstawiłem właśnie na stronie pod wyżej podanym linkiem. To dość długi
    tekst, dlatego nie chciałem zaśmiecać tego forum. Tematyka jest tez bardzos
    pecyficzna i pewnie niewielu osobom chce się tez pewnie przedzierać przez
    kilka związanych ze sobą ustaw, żeby zrozumieć istotę problemu. Ale mam
    nadzieję, że ktoś taki jednak się znajdzie:))
    Pozdrawiam
    Artur