  • Data: 2008-11-25 09:04:49
    Temat: Re: Park kulturowy - koszmar prawny!!
    Od: "Artur" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zdanie Gminy w tym zakresie jest niewiele warte, skoro uchwalili sobie park
    > krajobrazowy.

    Kulturowy, nie krajobrazowy.

    Ustawa nie uzależnia odszkodowania od ich woli. Nie rozumiem
    > również, skąd Twoje oczekiwanie na ten plan zagospodarowania. Ustawa mówi o
    > ograniczeniu sposobu korzystania z nieruchomości na skutek ustanowienia
    > zakazów i ograniczeń, a to wynika przecież z uchwały. Plan zagospodarowania
    > terenu, to rzecz wtórna poniekąd z omawianym przez nas zagadnieniem
    > niewiele mająca wspólnego.

    Mająca, mająca. To klucz do wszystkiego. Np. rozdz. 2 par. 2 pkt. 8 uchwały o
    powołaniu parku zakłada: "Wprowadzenie zakazu dalszego wydzielania
    nieruchomości, a w przypadku nieruchomości istniejących, zakazu ich
    wygradzania za pomocą ogrodzeń, z wyłączeniem stosowania do tego celu
    żywopłotu lub zadrzewień komponowanych - na warunkach określonych w przyszłym
    planie ochrony parku kulturowego". Zakaz wygradzania i wydzielania (podziałów
    geodezyjnych) nieruchomości to bardzo daleko istotne ograniczenie własności
    prywatnej. Ten punkt odnosi się jednak, zauważ, do planu ochrony parku
    (poprzedzającego MPZP) - gmina jednak tego nie uchwaliła. WKZ mimo to próbuje
    zakazywać grodzenia. Na jakiej podstawie? Na podstawie planu ochrony parku,
    którego nie ma?

    Brak MPZP skutkuje zaś tym, że zgodnie z Ustawą o planowaniu przestrzennym dla
    tego obszaru nie mogą być wydawane decyzje o warunkach zabudowy i
    zagospodarowaniu terenu (tzw. wuzetki), wymagane przy staraniu się o
    pozwolenie na budowę i zmianę sposobu użytkowania budynków w organach nadzoru
    budowlanego. A każdy większy remont budynku wymaga wuzetki. Jak zatem dbać o
    zabytki na terenie parku w myśl roz. 2 par. 2 pkt. 2 uchwały o parku? A
    zaniedbanie zabytków jest karalnne w myśl Ustwy o ochronie zabytków!!

    > Ja tu żadnego chaosu dopatrzyć się nie umiem. Ustawa nie określa terminu do
    > wykonania tego planu.

    Dla Ciebie to nie chaos?
    Artur