  • Data: 2008-11-23 18:22:08
    Temat: Re: Park kulturowy - koszmar prawny!!
    Od: "Artur" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik "Artur" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jest to najprawdopodobniej - bo nie analizowałem tego - tzw. prawo
    > miejscowe. Trzeba by było zobaczyć, na jakie podstawy prawne powołano się w
    > samej uchwale gminy. Masz gdzieś link do jej treści (wiem, że można
    > znaleźć, ale skoro się tym pasjonujesz, to zakładam, że Ci to szybciej
    > pójdzie i nie będzie kłopotu, jeśli jest więcej zbliżonych uchwał)

    Link do uchwały gminy o powołaniu parku:
    http://www.bip.boleszkowice.pl/drukuj/435.dhtml

    Link do Ustawy o ochronie zabytków:
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/1568.htm

    Jeszcze raz zaznaczam, że gmina nie sporządziła planu ochrony parku ani
    miejscowego planu zagopodarwoania przestrzennego, czego wymaga ustawa o
    ochronie zabytków. WKZ mimo to na podstawie rozdziału 2 uchwały gminy próbuje
    wpływać na działania mieszkańców dotyczące takich rzeczy jak np. sadzenie
    żywopłotu, sianie trawy itp. Bo są to "prace wpływające na stan i wygląd
    krajobrazu". Oczywiście są, ale jakaś granica rozsądku musi być zachowana. Tak
    ogólny zapis i dowolość jego interpretowania prowadzi do absurdów. Uzgadniać
    trzeba było każdorazowo tak sianie trawy jak i jej koszenie (koszenie też
    wpływa na wygląd krajobrazu).
    Artur