    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Paranoja sądowa - wyjawienie majątku
    Date: Fri, 27 Mar 2009 10:48:04 +0100

    Marcin pisze:
    > Sytuacja o której pisałem: stowarzyszenie załozyło firmę szkoleniową
    > (wpis do ewidencji placówek oświatowych UM, uzyskało regon, nip -
    > ponieważ pracownicy stowarzyszenia pracują w tej jednostce nie było
    > zgłoszenia do ZUS, placówka miała własną księgowość, a statut mówił, że
    > jest to odrębna firma, dyrektor zatrudniał wykładowców na umowy o
    > dzieło). Po kilku latach (w czasie trwania procesu) zarząd
    > stowarzyszenia wyrejestrował placówkę z US i sam rozlicza i placówkę i
    > siebie. Nadal pozostał wpis do ewidencji i regon placówki oświatowej.
> [...]

    Wyjawienie majątku nie jest gwarancją, że dowiemy się całej prawdy.
    Ma ono na celu jedynie odebranie wykazu majątku od dłużnika pod
    przyrzeczeniem. Jeśli w przyszłości zdobędziesz dowody, że kłamał,
    będziesz mógł wytoczyć im sprawę karną. Lub taką sprawą "pogrozić", co
    być może zmotywuje ich do oddania długu.

    --
    Liwiusz