    From: "szerszen" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PORD uwaga na ronda
    Date: Fri, 13 Nov 2009 13:57:38 +0100

    news:hdjie3$asb$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Tak jak naturalne wobec tego jest że w sytuacji nieokrężnej chcąc
    > zjechać w prawo - jadę prawym pasem, tak naturalne jest dla mnie że w
    > sytuacji okrężnej, chcąc zjechać z ronda (a przecież po to wjeżdżam żeby
    > zjechać) jadę pasem zewnętrznym.

    rozumiem ze jak za 3 km, bedziesz mial skrecic w prawo, to przez 3 km b
    edziesz popylal prawym pasem i utrudnial innym chocby wjazd na droge z
    prawej strony?

    po to sa ulice wielopasmowe, aby korzystac ze wszystkich pasow, a nie tylko
    jednego, tak samo z rondami, bo to maja np dwa pasy, aby do wyjazdy ostatnim
    zjazdem dojezdzac pasem wenetrznym, a nie zewnetrznym

    > Widzę, tylko dla mnie ma ona o wiele mniejszy ciężar gatunkowy niż dla
    > ciebie. A to dlatego, że zanim ja do 3 zjazdu dojadę, na pierwszym i
    > drugim zjeździe pojawi się trochę osób na prawym pasie, które będę
    > musiał przepuścić w warunkach tragicznej widoczności. Więc albo będę
    > musiał wjechać "na Dżygita" albo znacznie zwolnić żeby ocenić
    > sytuację/przepuścić itd....

    no wlasnie dlatego bedziesz musial tak robic, bo rozmaite pizdusie prawym
    pasem zamias zjechac na pierwszym zjezdzie, jada sobie do okola, jakby
    zjedzali odrazu, to ty na wysokosci przedostatniego wlaczasz prawy kierunek
    i nik ci nie wjezdza przed ciebie, spokojnie sobie zjezdzasz na pas
    zewnetrzny i dalej jedziesz gdzie chciales, a nwet jak ktos wjechal, to i
    tak nie ma zagrozenia, bo bedzie zjedzal na tym samym zjezdzie co ty

    > No nie mieszajmy systemów walutowych. O rondo turbinowe zupełnie nie ma
    > sporu, jest to zupełnie innego typu rondo i tam w ogóle nie ma problemu
    > - bo jedziesz swoim pasem i się o nic nie martwisz.

    no wiec wlasnie, wymyslono, aby zmusic ludzi do poprawnej jazdy, bo jak nie
    ma wyznaczonego toru, to juz nie potrafi normalnie jechac

    > Myślę że zwężenie + 1pasmowe rondo, PLUS używanie zjazdowych byłoby
    > znacznie sprawniejsze niż dwupasmowe skrzyżowanie ze światłami. Nie
    > wypowiadam się w którym miejscu się plasują dwupasmowe ronda, bo dość
    > rzadko mam okazję po takich jeździć (tj. wtedy kiedy się światła zepsują
    > :D)

    no wiec wlasnie, a ja mam dosc czesto okazje jezdzic, a 2 pasy dochodzace do
    ronda to jeszcze nic, bo sa i 3 i 4 i co wtedy przed kazdym zwezenie? ;)
    to ludzie musza sie nauczyc jezdzic i wszystko bedzie dobrze

    > Zajarzyłem że jestem wg. ciebie albo głupi albo cham - no sam nie wiem
    > co mam wybrać :D

    z postow wynika ze raczej glupi nie jestes :)