eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPOMOCY - podzielniki ciepła dostałem wyliczenie ale nie rozumiem NIC › Re: POMOCY - podzielniki ciepła dostałem wyliczenie ale nie rozumiem NIC
  • Data: 2003-04-03 10:48:37
    Temat: Re: POMOCY - podzielniki ciepła dostałem wyliczenie ale nie rozumiem NIC
    Od: "Daniel_J" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Te koszty to wylicza się tak.
    > Sumuje się z bloku wskazania wszystkich podzielników u wszytkich
    > mieszkańców.
    > Np niech z tego wyjdzie 1500 jednostek (kresek, czy co tam macie na
    > podzielnikach)
    > Koszty ogrzewania wyniosły np. niech będzie 300 000 zł za sezon. Te koszty
    > to wylicza spółdzielnia jeśli sama ma kotłownię, albo np. suma faktur
    jeśli
    > blok jest ogrzewany jakoś inaczej. W sumie chodzi tu o koszta ogrzewania.
    > A teraz matematyka;
> [...]

    no nie do końca tak jest. Zapomniałeś dodać współczynik przeliczeniowy -
    inny dla piętra ostatniego, inny dla parteru a jeszcze inny dla mieszkań
    narożnych itp. Trzeba też wziąć pod uwagę wielkość mocy danego grzejnika np.
    na parterze dla 15 m2 musisz projektuje się grzejnik np. 1000W a na I
    piętrze dla tego samego pokoju 800W. I teraz 1 jednostka parteru nie równa
    się 1 jednostce I piętra. Nie jest to takie proste wbrew pozorom. Oczywiście
    firma rozliczeniowa ma swoje programy i przeliczniki, wprowadzają dane i
    mamy wyniki. Pozdrawiam