  • Data: 2010-06-25 22:24:26
    Temat: Re: PIT dla zakładu?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 21 Jun 2010, Jotte wrote:

    > W wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1006211038110.3868@quad Gotfryd Smolik

    > Równie uprzejmie proszę o czytanie ze zrozumieniem, a przynajmniej podjęcie
    > takiej próby. :)

    Już się robi, ale warunek: wzajemność, z naciskiem na czytanie
    WŁASNYCH postów :)

    > Każdy może sobie z własnej woli opublikować swojego pita nawet na blogu.
    > Ale zakład pracy nie może żądać wglądu do takiego dokumentu, a o tym tu
    > mówimy - "PITa _żądać_ nie mogą" wyraźnie napisałem.

    I wyraźnie napisałem, że *DO TEGO* się *nie odnoszę*.
    Nie mogą to nie mogą.
    Odniosłem się wyłącznie do faktu iż powołałeś się ni w pięć ni w dziewięć
    do przepisów o tajemnicy skarbowej, a im nic do problemu prawa żądania
    danych przez zakład pracy *od pracownika*.
    Równie dobrze (z p. widzenia żądania skierowanego do pracownika) może ich
    nie być (przepisów o tajemnicy skarbowej), i z tego równie dobrze będzie
    wynikał brak prawa - lub ew. prawo - zakładu do wysuwania żądań pracownikowi.
    Znaczy wcale (wcale nie będzie wynikać z przepisów o tajemnicy - ani ew.
    prawo, ani ew. brak prawa do żądania)

    > Czyli odniosłeś się do tego, co sam wymyśliłeś. Czyni cię to niezależnym
    > samodyskutantem. :)

    Nie, to Ty wyskoczyłeś z przepisami o tajemnicy skarbowej.
    Sprawdź co pisałeś - nikt wcześniej nie miał takiego "pomysła".
    A przecież one nie mają NIC do problemu prawa (bądź bezprawności
    wysuwania żądań przez zakład pracy.

    > Tu nie działa zasada "co nie zabronione, to dozwolone". Aby takich informacji
    > żądać trzeba mieć legislacyjnie umocowane uprawnienie.

    I nie wyrażałem opinii która by z tym dyskutowała.
    Za to Ty wyciągnąłeś z rękawa "as" w postaci przepisów o tajemnicy
    skarbowej, które w konktekście bezprawności żądania nie są nikomu do
    niczego potrzebne - nie było mowy o tym, że zakład pracy zgłasza
    się po jakieś dane do US, tylko że żąda (danych) od pracownika
    (przypadkiem w formie PIT - ale PIT stanowiącego własność pracownika,
    więc NIE chronionego przepisami o tajemnicy skarbowej!)

    pzdr, Gotfryd