  • Data: 2014-12-03 13:47:40
    Temat: Re: Osoba bez meldunku + inne: jak pomóc?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 2 Dec 2014, RadoslawF wrote:

    > Napisałeś głupotę i teraz ją bronisz za wszelką cenę.
    > Dostałem awans i muszę się przenieść do default city,
    > od pierwszego września. Nie będę wynajmował mieszkania
    > już od czerwca

    No to chyba trzeba przetłumaczyć na polski - acz wydaje się niemożliwe,
    że dotąd jeszcze nie zetknąłeś się nigdy ze "ścianą biurokracji nie
    do przejścia".
    Jak BĘDZIESZ MIAŁ UMOWĘ to będziesz mógł cokolwiek zacząć robić
    w tej sprawie.
    Nie mylić faktu NAJMU z faktem zawarcia UMOWY NAJMU - ja tam nie
    wiem, czy już wiesz gdzie będziesz mieszkał, ale z wątku wynika,
    że dopóki tego nie załatwisz, to nic nie załatwisz i już.

    > żeby mieć papierek o mieszkaniu w tym mieście.

    W sprawie formalnej.
    Przecież Liwiusz Ci *NIE* napisał, że masz MIESZKAĆ, tylko
    że potrzebujesz UMOWY NAJMU żeby próbować kogokolwiek przekonać,
    że ma jakiekolwiek podstawy do kiwnięcia palcem.

    BTW: to nie moja wina, że powszechnie w .pl faktyczne "potwierdzenie
    dokonania umowy" (np. sprzedaży samochodu), stanowiące naprawdę
    dowód wydania, protokół przyjęcia oraz dokument zapłaty :P,
    nazywa się "umową".
    Umowa to jest coś, co zawiera się PRZED dokonaniem czynności!

    > Nie podpisze też żadnego cyrografu u dewelopera
    > bo zanim wybudują to minie rok czy dwa. Do tego czasu
    > może znajdę coś lepszego w rodzinnych stronach.

    No to "do tego czasu" jesteś zapatowany.

    > A dziecko do szkoły po wakacjach muszę wysłać.

    Więc 1. września postawisz dyrektora rejonowej szkoły
    przed faktem dokonanym - "od wczoraj tu mieszkam" :P
    Ten kij (administracyjny) jest obosieczny, urzędnicy też
    nim obrywają.

    pzdr, Gotfryd