    From: t <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oprogramowanie - legalnosc
    Date: Fri, 15 Dec 2006 19:57:38 +0100

    Dnia 15-12-2006 o 19:42:28 Maluch <n...@m...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W sklepie zawierasz umowę kupna-sprzedaży. Akceptując warunki licencji "
    > podpisujesz umowę na prawo do użytkowania programu z godnie z warunkami
    > /umowy/ licencji.

    Ale właśnie - istotne jest co kupiłem. Ja na fakturze mam napisane
    "Windows XP SP2".
    Założę sie że jeśli bym zgubił nosnik i zadzwonil do billa po nowy,
    to bym dostał fakture z opisem w rodzaju "Nośnik bez licencji".
    Dlatego właśnie twierdzę że kupując "Windows XP" zakupiłem licencję, której
    nośnikiem jest CD ale to tylko niezbędny dodatek. A że warunki zakupu
    powinny byc znane
    przed zakupem to znaczy że to co w środku to tylko zyczenia pana billa,
    zwłaszcza że nic nie podpisywałem a do kliknięcia "Akceptuj" zostałem
    zmuszony
    po to żeby móc korzystać z legalnie nabytego programu.

    Odnosząc to do samochodu - to tak jakbyś kupił kluczyki za 30k, a w srodku
    odnalazł
    kartkę że nie możesz <i tu lista> i jeśli się nie zgadzasz na te warunki
    to auto nie możesz
    korzystać z auta i na osłodę zostają kluczyki - bo nie można też sprzedać
    auta komuś kto się zgadza
    na te warunki.

    Nawet zakładającm że warunki licencji billa są tymi warunkami które
    obowiązują uzytkownika,
    to przecież łamiąc je, np nie naklejając nalepki na obudowę, nie sprawia
    się "wstecz" że program
    uzykano w sposób nieuprawniony.

    Bardzo możliwe że się mylę, ale jeśli tak jest to bardzo bym chciał
    wiedzieć czemu,
    jakie konkretne przepisy sprawiają że nie mam racji.

    pozdrawiam