  • Data: 2006-12-16 05:26:36
    Temat: Re: Oprogramowanie - legalnosc
    Od: "Maluch" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maluch" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:elut0a$eum$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Licencję, którą musisz zaakceptować aby powstała umowa cywilno-prawna
    > między licencjodawcą a licencjobiorcą.
    > A tak swoją drogą to teraz podobno wystarczy otworzyć opakowanie /przy
    > oem?/ i już MS uznaje, że została wyrażona zgoda licencyjna.

    W przypadku OEM tak jest /sprawdzałem na stronach MS

    Możesz zapoznać się przed zakupem /jak chcesz/. Na opakowaniu /piszę o OEM,
    bo one budzą najwięcej kontrowersji/ są podane strony www gdzie znajdziesz
    pełny opis licencji i interpretacji. Jeszcze przed rozdarciem opak. można
    poczytać. Sklep pewnie też, udostępni warunki umowy licencyjnej do
    poczytania. Nie sposób chyba na małym opakowaniu zawrzeć nawet do kilku
    tysięcy znaków jakie mają niektóre licencje EULA

    Na opakowaniu masz m.in. jedno z wielu - pouczenie, że "użycie produktu
    świadczy o przeczytaniu i zaakceptowaniu przez użytkownika warunków Umowy
    Licencyjnej"
    Także nieuprawnione jest w tym przypadku mówienie o tym, że kupiłem kota w
    worku, bo ktoś coś wymusił. To tak jak z tą instrukcją i gwarancją na
    samochód. Jak ktoś chce, to zapozna się przed zawarciem umowy
    kupna-sprzedaży.
    --
    Pozdrawiam.
    Maluch